Tip Efekt lupa
 

Izolace K-Flex bez folie

Neohodnoceno
 

Pásy K-Flex jsou nejlepší volbou izolace v poměru cena/výkon.

  • snadná manipulovatelnost
  • montáž bez prořezu materiálu díky možnosti vázání jednotlivých kusů k sobě pomocí hliníkové pásky
  • nedochází ke sprašování vláken
  • Zvuková izolace nahrazující těžké asfaltové/bitumenové pásy

Cena za m2.

Dostupnost Zvolte variantu Skladem (> 5 ks) do 3 dnů do 3 dnů Skladem (> 5 ks) Skladem (> 5 ks) Skladem (2 ks)
Varianta
189 Kč 279 Kč 311 Kč 367 Kč 474 Kč 586 Kč od 189 Kč
156,20 Kč 230,58 Kč 257,02 Kč 303,31 Kč 391,74 Kč 484,30 Kč od 156,20 Kč bez DPH
   
Značka K-Flex
Kategorie Izolace - zateplení
Záruka 2 roky
 

K-Flex H DUCT je nový izolační materiál na bázi syntetického kaučuku vhodný pro izolace všech povrchů. Oproti standardním izolačním materiálům je vyroben se strukturou uzavřených buněk. Díky tomu přináší výhodu využití tenčí izolační vrstvy a nenasákavosti.

 

Postup instalace:

1) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme mastnotu a mazut tvořený z provozu vozidla (tento bod můžeme přeskočit u nových vozidel).

 

2) Za pomoci brusné houbičky (zrnitost nad 120) nebo brusného rouna, narušíme strukturu laku na všech plochách, které chceme izolovat.

Tip:

Prostory prahů a lemů necháme bez zásahu. Jejich ochrana bude následovat v pozdějším bodě č.8. Tato místa necháváme přibližně 10cm od spodní hrany volná. V případě, že má vozidlo kotvení bočních plastů skrz karoserii, vynecháme izolaci až po tuto výšku. IMG_20200822_111237

 

 Narušení struktury poznáte tak, že se původní lak přestane lesknout. Pozor ať nedojde k probroušení laku.  1598103184904

 

 

3) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme prach z předchozího broušení.

 

4) Izolační pásy nařežeme na požadované rozměry tak, aby zakryly celou plochu bez nosníků. Nosníky necháváme v této fázi bez zásahu.

Tip:

Dbáme na přesnost výřezu tak, aby K-flex pokryl celou plochu bez mezer, které se pak složitě dotěsňují. V případě, že je K-flex větší než plocha, tak jej zařízneme.

IMG_20200822_111303

 

U plechu s profily přidáváme na každý profil cca +1,5cm. Tímto způsobem Vám nebude při dolepování chybět několikacentimetrový kus. Platí pro standardní profily na střeše a podlaze. Bez názvu

 

 

5) Za pomoci válečku nebo štětce naneseme lepidlo K414 na obě lepené plochy (stejný postup jako při lepení Chemoprenem) a vyčkáme krátkou dobu na zavadnutí povrchu lepidla. Poté instalujeme K-Flex. 

Tip:

Nenanášejte lepidlo K414 na více ploch najednou, dojde k jeho zaschnutí a celý proces musíte opakovat. 129

 

PROČ POUŽÍVAT LEPIDLO K414, když je K-Flex samolepící?

K-flex je výrobek určený pro vzduchotechniku a do obytných vozidel se začal používat pro jeho skvělé tepelně a zvukově izolační vlastnosti. Další výhodou je nenasákavost, velká odolnost a jednoduchá manipulace. K-Flex nahradil zastaralý způsob izolací netkanou textílií, dodnes používaných u některých renomovaných výrobců vozidel.

Problém nastává v letním období, kde díky obrácenému systému lepení (u vzduchotechniky je lepená strana chráněna samotnou izolací proti vnějším vlivům a u vozidel je lepená strana v přímém kontaktu s vnějšími vlivy). Samolepící vrstva na K-flex odolává teplotám do 40°C, poté dojde ke ztrátě adheze a K-flex se pod vlastní vahou a teplotní roztažností sám odlepí. Při použití lepidla K414 dojde ke zvýšení teplotní odolnosti na 80-90°C, což je při letních teplotách, kdy karoserie dosahuje teploty cca 60°C, dostatečné. Lepidlo K414 je určené přímo k této aplikaci a nedoporučujeme používat jiná lepidla na podobné bázi, kde jsme při testování nedosáhli zdaleka tak dobré výsledky.

 

6) Místa, kde dochází k napojení K-flexu přelepíme HLINÍKOVOU PÁSKOU. Pozor na levné náhrady, které se lesknou jako hliník, ale jedná se o klasickou lepící pásku.

 

7) Nyní máme všechny hlavní plochy izolované a nastává další důležitý bod. Ochrana dutin (nosníků) a prahů. Všechna místa, která nepokryje K-flex vyjma prahů, vystříkáme 2K IZOLAČNÍ PĚNOU. Pokud chceme ušetřit finance (Vozidlo velikosti L3H2 cca 25ks izolační pěny) a nepotřebujeme mít dokonale odizolovaný prostor, volíme antikorozní a penetrační nástřik INCOAT ML.

 

8) Ochrana prahů. Na začátku návodu jsem se zmínil o vynechání izolace v prazích vozidla. Tyto prostory ochráníme několika nánosy antikorozního a penetračního nástřiku INCOAT ML.

Proč se tento prostor neizoluje a pouze ochraňuje proti korozi?

Vozidlo, samo o sobě, není difuzně uzavřený celek. Výrobci vozidel počítají s kondenzací vody na vnitřním povrchu karoserie, která pak stéká do nejnižšího místa, tedy k prahům vozidla a odtud otvory ven. Toto místo je kritické pro vznik koroze a lze jej ochránit pouze výše uvedeným typem nástřiku. Pokud v tomto místě nanesete izolaci až do spodní části nebo v nejhorším případě vypěníte, zabráníte odvodu kondenzátu ven z vozidla a mimo dřívější koroze se dočkáte tvorby plísní a hub.

Čím to ještě zhorším? Viděl jsem spousty článků a návodů, jak vyzrát nad touto problematikou. Parotěsná fólie. I kdyby toto bylo řešení, nikdo z lidí neprovedl její správnou instalaci. Navíc, vozidlo má přetlakové klapky, které při zavření dveří ochrání naše ušní bubínky a dovolí při zapnutém topení či klimatizaci odvod vzduchu ven z interiéru. I tato místa pouští vlhkost do karoserie vozidla. V případě, že nainstalujete parotěsnou zábranu, vlhkost bude snadno vstupovat do vnitřní části, ale těžko odcházet pryč.

Minerální/skelné/ovčí/lněné a jiné vaty - Ukládají vlhkost, sesedají a jsou ideálním základem pro tvorbu hub, plísní a prašnosti.

Polystyren - Nedokáže přilnout ke karoserii vozidla a v těchto místech nastává kondenzace vody. Pozor, polystyren je nasákavý.

Pěna - I v případě, že použijete nenasákavou a nehořlavou pěnu, budete mít velké potíže najít autoklempíře, který Vám bude ochotný karoserii spravit. Nemusí to být v důsledku koroze, ale například u nehody, kde dojde k poškození karoserie.

Sunflex a podobné - velmi nízká tepelně izolační účinost + nulová hluková izolace.

 

Potřebné odkazy:

Lepidlo K414

INCOAT ML

2K izolační pěna

Hliníková páska

 

Tento článek/pracovní postup je vlastnictvím Home on wheels s.r.o.

Jeho kopírování, upravování a vkládání k vlastním produktům není povoleno.

 

Technické parametry K-FLEX H DUCT

Použití pro teplotní rozsah do +85°C
Tepelná vodivost λ podle EN 12667 (DIN 52612) 0,034 W/(m-K) při -20°C
0,036 W/(m-K) při 0°C
0,038 W/(m-K) při +20°C
Tepelná vodivost λ podle L10 EN 12667 (DIN 52612) 0,040 W/(m-K) při +40°C
Hořlavost podle EN 13501 B-s3,d0
Korozní rizika DIN 1988/7, pH neutrální
Součinitel odporu difuse vodních par µ EN 12086 (DIN 52615) µ ≥ 5000