Izolace K-Flex ST bez samolepící vrstvy 40 mm

Kód: 2487
1 099 Kč 908,26 Kč bez DPH
Na dotaz
Můžeme doručit do:
28.11.2024
Možnosti doručení

Naše nejoblíbenější izolace nyní s ještě lepšími izolačními vlastnostmi.

  • snadná manipulovatelnost
  • montáž bez prořezu materiálu díky možnosti vázání jednotlivých kusů k sobě pomocí hliníkové pásky
  • nedochází ke sprašování vláken
  • zvuková izolace nahrazující těžké asfaltové/bitumenové pásy

Cena za m2.

Šíře pásu = 1 metr.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Izolace K-Flex ST bez samolepící vrstvy 40 mm

Tento K-Flex se od ostatních typů izolace na našem e-shopu liší tím, že nemá samolepicí vrstvu. Právě proto jsme si jej u našich vestaveb oblíbili. Absence samolepicí vrstvy má hned několik výhod:

      • pokud nanášíte lepidlo k-414 válečkem, nebude se vám tolik přichytávat k izolaci
      • můžete izolaci skladovat pod 5°C, protože nehrozí poškození lepicí vrstvy
      • nanesením lepidla k-414 přímo na holý povrch izolace bez samolepicí vrstvy zajistíte lepší přilnutí těchto dvou materiálů k sobě
      • stejně jako u variant se samolepicí vrstvou je nenasákavý (uzavřená struktura buněk), má antivibrační vlastnosti a při použití tloušťky alespoň 20 mm vozidlo skvěle odhlučnínavíc má ještě lepší izolační vlastnosti

Pokud si zvolíte raději samolepicí K-Flex, pamatujete, že je i tak potřeba použít lepidlo K-414.

JAKOU VYBRAT TLOUŠŤKU?

Tloušťky 32 - 50 mm se vám vyplatí pokud plánujete vyrazit do extrémních podmínek, jako jsou oblasti rovníku či polární kruh. Ani takto tlustá izolace však nezabrání tomu, aby se váš vůz na přímém slunci rozpálil. Po ránu vám ale poskytne pár hodin navíc, než se vzduch uvnitř začne zahřívat. V našich běžných podmínkách vám vystačí tloušťka 16 - 25 mm. Na podlahu doporučujeme tloušťku 16 mm, aby se izolace bez problému vešla mezi konstrukční latě tvořící podlahový rošt. Tloušťku 6 - 13 mm využijete v obytných vozech, kde potřebujete ušetřit každý gram. V tomto případě počítejte s tím, že vás horko vyžene z postele o trochu dříve. V zimě takto malý prostor vytopíte poměrně rychle bez ohledu na tloušťku izolace (ale s tenčí izolací budete mít samozřejmě větší tepelné ztráty). V našich vestavbách obvykle používáme tloušťku 16 - 25 mm na strop a stěny, 16 mm na podlahu a 6 - 10 mm na přelepení bočních sloupků a nosníků.

INSTALACE:

1) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme mastnotu a mazut tvořený z provozu vozidla (tento bod můžeme přeskočit u nových vozidel).

2) Za pomoci brusné houbičky (zrnitost nad 120) nebo brusného rouna, narušíme strukturu laku na všech plochách, které chceme izolovat. 

Prostory prahů a lemů necháme bez zásahu. Jejich ochrana bude následovat v pozdějším bodě č. 8. Tato místa tedy necháme přibližně 10cm od spodní hrany volná a v případě, že má vozidlo kotvení bočních plastů skrz karoserii, vynecháme izolaci až po tuto výšku. IMG_20200822_111237

 

Narušení struktury poznáte tak, že se původní lak přestane lesknout. POZOR, cílem je pouze zdrsnit povrch laku, nikoli se probrousit až na samotný plech!  1598103184904

 

3) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme prach z předchozího broušení.

4) Izolační pásy nařežeme na požadované rozměry tak, aby zakryly celou plochu bez nosníků. Nosníky necháváme v této fázi bez zásahu.

Dbáme na přesnost výřezu tak, aby K-flex pokryl celou plochu bez mezer, které se pak složitě dotěsňují. V případě, že je K-flex větší než plocha, tak jej zařízneme.

IMG_20200822_111303

 

U plechu s profily přidáváme na každý profil cca +1,5cm. Tímto způsobem Vám nebude při dolepování chybět několikacentimetrový kus. Platí pro standardní profily na střeše a podlaze. Bez názvu

 

5) Za pomoci válečku nebo štětce (musí být odolné proti rozpouštědlům) naneseme lepidlo K414 na obě lepené plochy (stejný postup jako při lepení Chemoprenem) a vyčkáme krátkou dobu (cca 2 minuty) na zavadnutí povrchu lepidla. Poté instalujeme K-Flex. 

Nenanášejte lepidlo K414 na více ploch najednou. Dojde k jeho zaschnutí a celý proces budete muset opakovat. 129

 

 

6) Místa, kde dochází k napojení K-Flexu, přelepíme hliníkovou páskou. Pozor na levné náhrady, které se lesknou jako hliník, ale jedná se o klasickou lepicí pásku. 

7) Nyní máme všechny hlavní plochy izolované a nastává další důležitý bod. Dutiny... Všechna místa, která nepokryje K-Flex vystříkáme konzervačním voskem INCOAT ML. Pokud jste přesvědčeni, že potřebujete teplotně izolovat i dutiny, učiňte tak pouze v horní části vozidla (ve střešních nosnících) a použijte k tomu 2K izolační pěnu. Dutiny na stěnách a dveřích neizolujte, zabránili byste tím odtoku zkondenzované vody do odtokových kanálků.

8) Zbývající volná místa (sloupky, nosníky) izolujeme až poté, co ke karoserii připevníme kotevní body pro nábytek a vybyvení.

9) Ochrana prahů. Na začátku návodu jsem se zmínil o vynechání izolace v prazích vozidla. Tyto prostory ochráníme několika nánosy antikorozního a penetračního nástřiku Incoat ML.

 

PROČ SE TENTO PROSTOR NEIZOLUJE, ALE POUZE OCHRAŇUJE PROTI KOROZI?

Vozidlo samo o sobě není difúzně uzavřený celek. Výrobci vozidel počítají s kondenzací vody na vnitřním povrchu karoserie, která pak stéká do nejnižšího místa, tedy k prahům vozidla a odtud otvory ven. Toto místo je kritické pro vznik koroze a lze jej ochránit antikorozními vosky, jako je Incoat ML. Pokud v tomto místě nanesete izolaci až do spodní části nebo v nejhorším případě vypěníte, zabráníte odvodu kondenzátu ven z vozidla a kromě dřívějšího korodování se dočkáte tvorby plísní a hub.

Čím to ještě zhorším? Viděl jsem spousty článků a návodů, jak vyzrát nad touto problematikou prostřednictvím parotěsné fólie. I kdyby toto bylo řešení, nikdo z lidí neprovedl její správnou instalaci. Navíc, vozidlo má přetlakové klapky, které při zavření dveří ochrání naše ušní bubínky a dovolí při zapnutém topení či klimatizaci odvádět vzduch ven z interiéru. I tato místa pouští vlhkost do karoserie vozidla. V případě, že nainstalujete parotěsnou zábranu, vlhkost bude snadno vstupovat do vnitřní části, ale těžko odcházet pryč.

Minerální/skelné/ovčí/lněné a jiné vaty - Drží vlhkost, sesedají a jsou ideálním základem pro tvorbu hub, plísní a prašnosti.

Polystyren - Nedokáže přilnout ke karoserii vozidla a v těchto místech nastává kondenzace vody. Pozor, polystyren je nasákavý, přestože se můžete setkat s opačným tvrzením.

Pěna - I v případě, že použijete nenasákavou a nehořlavou pěnu, budete mít velké potíže najít autoklempíře, který Vám bude ochotný karoserii v případě spravit. Nemusí to být v důsledku koroze, ale například u nehody, kde dojde k poškození karoserie.

Sunflex a podobné - Velmi nízká tepelně izolační účinost + nulová hluková izolace.

 

POTŘEBNÉ ODKAZY:

Lepidlo K414

Incoat ML

2K izolační pěna

Hliníková páska

 

Tento článek/pracovní postup je vlastnictvím Home on wheels s.r.o.

Jeho kopírování, upravování a vkládání k vlastním produktům není povoleno.

 

Technické parametry K-FLEX ST

 

 

Doplňkové parametry

Kategorie: Izolace a odhlučnění
Hmotnost: 1.9 kg
tloušťka: 40 mm
? tloušťka: 40 mm

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: